کوپلر چپ و راست

استفاده از کوپلرها و اتصالات مکانیکی، علاوه بر مزایای ویژه، صرفه اقتصادی زیادی در آرماتوربندی و ساخت اجزای بتنی به همراه دارد. طبق آیین نامه ها و ضوابط مشخص شده، نسبت بتن به آرماتور حتی در محل وصله ها می بایست حداکثر 6% باشد. اجرای این قانون کارفرمایان و مهندسان ساختمانی را ملزم به استفاده از مقاطع بتنی با ابعاد بزرگتر می کند که خود منجر به افزایش هزینه های بتن ریزی می شود.کوپلرها سبک هستند بنابراین وزن سازه را به نحوی کاهش می دهند که امکان طراحی مقاطع بصورت کاملا بهینه ای فراهم گردد. یکی از انواع اتصالات میکانیکی میلگرد، کوپلر چپ و راست می باشد که کاربرد ویژه ای در آرماتوربندی و اجرای سازه های کوچک و بزرگ دارد.کوپلر با رزوه ی چپ و راست در شرایطی استفاده می‌شود که امکان چرخش آرماتورها وجود نداشته باشد. در واقع با اجرای این روش، هنگام چرخاندن کوپلر رزوه های آرماتور با کوپلر درگیر می شود. نهایتا رزوه تا انتها درون کوپلر بسته می شود. رزوه داخلی این نوع کوپلر از یک سو راستگرد و از سوی دیگر چپ گرد می باشد. رزوه های ایجاد شده در قسمت انتهایی آرماتور نیز راست گرد و چپ گرد است. از کوپلر چپ و راست برای میلگرد های سایز ۱۶ تا ۵۰ استفاده می شود.کاربرد کوپلر چپ و راست به عنوان یک وصله مکانیکی میلگرد مزایای ویژه ای دارد.  مقاومت و تحمل بالا در مقایسه با قطعات مشابه، تقسیم و توزیع مناسب فشار وارد شده بر کل طول آرماتور، کاهش تراکم میلگرد ها به وسیله قرار گرفتن میلگرد ها در امتداد هم، کاهش زمان اجرای پروژه، اجرای راحت و سریع، کاهش هزینه‌های آرماتوربندی و خمکاری و… از مهمترین ویژگی و مزایای کوپلر با رزوه چپ و راست می باشد.

کوپلرچپ-و-راست

 نحوه اجرای کوپلر چپ و راست

کوپلر چپ و راست به شکل ثابت در حالی که به میله تقویت فیکس شده است آماده نصب و قرارگیری در بتن می شود. برای اجرای کوپلر چپ و راست، بعد از فرآیند ریخته گری در بتن، درپوش انتهایی کوپلر را جدا کنید.  میله ادامه را در گام اول درون آستین قرار دهید و داخل کوپلر بچرخانید. تا جایی که میله درون کوپلر محکم شود به پیچ کردن میله ادامه دهید. برای اطمینان از نصب درست و اصولی کوپلر، محل اتصال را با استفاده از ابزار مناسب و آچار مخصوص محکم کنید.

تولید کوپلر چپ و راست در شاهکاراندیش کوپلر

کوپلر چپ و راست در آتیه سازان پدیده خاورمیانه (شاهکاراندیش کوپلر) با بهترین ماشین آلات و با بالاترین کیفیت تولید می شود. در تمام فرآیند تولید، جنس مواد اولیه ،مشخصات و ابعاد کوپلر ها به وسیله واحد نظارت و کنترل کیفی این شرکت مورد بررسی قرار می گیرد.  شاهکاراندیش کوپلر به مشتریان خود این اطمینان را می دهد که مهندسین و کارشناسان این شرکت بر تمام مراحل فرایند تولید از مواد خام اولیه گرفته تا تولید و حتی نصب کوپلر در محل نظارت کافی دارد. کیفیت قطعات تولید شده در شاهکاراندیش کوپلر مطابق با آیین نامه هایACI-318 ، مقررات ملی ساختمان و طبق ضوابط آیین نامه بتن ایران می باشد. همچنین امکان ساخت و تولید کوپلر چپ و راست با طول گام و جنس مورد نظر مشتریان در این شرکت بصورت کاملا تخصصی امکان‌پذیر است.مشتریان محترم، کارفرمایان، مهندسان و مدیران پروژه های ساخت و ساز در اقصی نقاط ایران برای خرید انواع کوپلر از جمله کوپلر استاندارد میانی، کوپلر بغل پیچ، کوپلر جوشی، کوپلر انتهایی و… می توانند از فروشگاه اینترنتی این شرکت محصول مورد نیاز خود را تهیه کنند. از طرفی امکان تماس با شماره های درج شده در سایت شاهکاراندیش و بهره مندی  از راهنمایی کارشناسان این شرکت نیز برای مشتریان و مصرف کنندگان محترم فراهم شده است.